Третият елемент на успешния микс обръща внимание на това, че игровизацията се използва в среда, която по принцип не е игрова. Това може да е уеб страница, учебен модул, търговски операции, реален бизнес, дейност на неправителствена организация или държавна институция. Това, което ги обединява, че всяка една от тези области има своите конкретни цели, които преследва. Потребителите също имат своите цели. Те не атакуват или защитават замъци - те посещават курс за стратегическо или оперативно управление на екипите. Те не събират ресурси като убиват дракони или зомбита – те събират постижения, които им служат за доказване на опита. Това са важни детайли, когато се проектира игровизацията на една система. Потребителите не са във вашата система, за да избягат от реалния свят или просто да си поиграят (забавляват), те са там, за да се ангажират (колкото си може повече) с вашия продукт, бизнес или цел и все пак по някакъв (може би магически) начин да се чувстват като в игра. Предизвикателството на геймификацията е да се заимстват (или измислят нови) елементи и механики, които работят добре в рамките на игрите и да се приложат в реалния свят. Практиката показва, че прилагането на игрови елементи в неигрова среда дава измерими положителни резултати. Това може да трансформира дори скучните (но ценни) задачи във вълнуващи предизвикателства. Nike прави нещо интересно. Създава система, която използва вградени безжични крачкомери, за измери и съхрани данните за активността на потребителите и дава възможност резултатите да бъдат публикувани онлайн и там те да бъдат анализирани, сравнени, измерени и пр. Така спортуващите могат визуално да следят своите програми, да се състезават с другите потребители в платформата – кой ще стигне най-далече, кой ще мине най-голямо разстояние, кой ще бъде най-бърз, да получават насърчение от приятели, награди и т.н. Така Nike оказва подкрепа на своите клиенти, дава добавена стойност като осигурява среда за забавление, създава удоволствени преживявания а клиентите се връщат и купуват отново Nike. Игри се играят от хилядолетия и няма причина хората да престанат да правят това. Напротив, някой водещи фигури в игровизацията твърдят, че след изграждането на интернет и изграждането на социалния слой идва десетилетието на игровия слой.
(По материали на: Werbach, Kevin; Hunter, Dan (2012-10-30). For the Win: How Game Thinking